lördag 7 november 2009

Agenda

Mat, bio och umgänge med gamla och unga; ungefär så ser lördagen ut för mig.

Sovmorgonen varade till tio idag (inte ens katten var vaken) och jag behövde verkligen sova.
Nu är jag pigg som en makrill och redo att attackera dammsugaren. Det finns dock andra i det här hemmet att ta hänsyn till, och så länge de sover ut smyger jag runt i mina tofflor för att konstatera exakt var det är som dammigast.
Det kan visa sig att det är precis överallt, än så länge är det bara vardagsrummet som är genomsökt.
Just där ser det illa ut kan jag meddela.

Tur för mig idag är att jag känner den där lusten av att få bort det, och jag kommer att se till att den håller i sig så länge som behövs för att dammbefria hela lägenheten.

Vad gör ni idag?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vaknade också strax före tio - och behövde det jag med...
Jag har stoppat blommorna från vardagsrummet i badkaret och duschat dem - ska tvätta förnstre och göra storstädning (med nya gardiner) och fortsätta så långt jag kan med lika i resten av lägenheten.
Imorgon är jag infrågad att jobba extra så upp tidigt.
SAnna

Åsa Hellberg sa...

Å vad härligt det låter med ett badkar (och då tänker jag mer på dig än dina växter:).

Kram åsa

Anonym sa...

Jag klev upp sju, eftersom min älskade vovve ville det. Sen kaffe och tidningen, mysstund. Sen frukost. Och sen har jag suttit vid datorn och sökt ledtrådar till vad jag ska satsa på i framtiden, gällande jobb. Det är text och trädgård som ligger närmast hjärtat, tror jag...(?) Längre än så har jag inte kommit ännu.. (har nyss skaffat mig en coach dock, som hjälper mig med detta)

Ibland kan jag tänka att det kanske finns något jag kan använda ur allt jag varit med om.. annans alkoholism och sexmissbruk, eget medberoende, dotters självmordsförsök, egen depression med paniksyndrom.... (sicket CV man har...) *skratt*

Nog om det. Önskar dig en fortsatt trevlig lördag!

Åsa Hellberg sa...

Hej Anonym. Vilken bra idé att träffa en coach för att reda ut tankarna, det gillar jag som du förstår:)

Kram och trevlig helg, Åsa

Anonym sa...

Nu har kökets blommor fått sig en dusch - och jag står på tur för ett bad :)
Badar sällan men ibland är det skönt.
kram Sanna