onsdag 18 november 2009

Skönt tom

i huvudet den här kvällen.
Jag är ensam hemma en stund och slösurfar för att uppdatera mig på stormar i Skåne och alla bloggar jag följer. Samtidigt har jag på tv´n som ljudkuliss och sällskap.

Det kliar i ögonen, vilket är ett tecken på att jag nog ska packa ihop min dator och istället sjunka ned i soffan med en filt över mig. De rosa tofflorna får sitta kvar även när jag lägger mig ned, kalla fötter är inte ett dugg mysigt.

Jag har försökt att rota fram mina fina tjocka sockor från i fjol, men de är som bortblåsta.
Det finns alldeles säkert någon att anklaga för det, men idag är jag på ett sådant strålande humör att jag väljer att strunta i sockorna och istället hasa runt/ligga i soffan i mina älskade rosa fluff.

Har ni också tofflor, och hur fluffiga är de i så fall?

6 kommentarer:

Kia sa...

Kia, du meddelar väl oss när det är konsert igen?

15 november, 2009 21:54

Kia sa...
Välkomna till Söderledskyrkan (t-bana Hökarängen) den 6 dec kl 16.00. Då framförs Juloratoriet av Bach. Min insats är ett litet kort solo och en duett samt att jag förstärker kören.

Kia sa...

Ang. "kommentaren" ovan: Ifall du inte ser att jag skrev in detta på ett gammalt inlägg petar jag in det här också, ;-)

Annars känns mitt maskineri ungefär som eftermiddagens trafik- dvs helt stillastående.
Skulle gå på ett föredrag med dottern men på väg till t-banan gick hennes skor sönder så vi fick vända och åka hem igen. Det blir inte alltid som man tänkt sig, och då får man väl tänka om antar jag.

Kia sa...

...och när jag gick på folkis hade jag grått långt fluff på mina tofflor.

Åsa Hellberg sa...

Japp, då får man tänka om:)

Jag kan inte den sjätte:(.

Sonen döptes, och hade sina sex första skolavslutningar, i Södeledskyrkan:)

Kia sa...

Vad bra, då hittar du ju, :-)
Det blir säkert fler tillfällen, jag har sjungit där många gånger.

Unknown sa...

Jag har stora tiger tassar som tofflor men har oftast på mej gråa tjocka Hello Kitty strumpor. Hur gulligt som helst.