torsdag 12 november 2009

Findus köttfärssås

och makaroner med ett skvätt parmesan = torsdagsmat hos Hellbergs. Vissa familjemedlemmar adderar knäckemackor till denna enkla måltid, men det gör inte jag.
Jag öppnar munnen, skjuter in lasset och sedan är jag klar, mätt och redo att koppla av.
Urtrist gäst att ha på middag. Att jag däremot är rätt underhållande är säkerligen en klen tröst för den som har lagat mat i fyra timmar som jag hivar i mig på fem minuter.

Nåväl, hemma hos mig är jag verken gäst och eller särskilt underhållande just nu.
Bara en trött men lycklig coach som har pratat klart för idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där påminde du mej om en gammal favorit, hade den på menyn bra länge, tills mina ungar erkände att de tyckte att den smakade riktigt illa, nu hade jag velat ha en burk, för själv kan jag äta den kall med fingern direkt ur burken under tiden jag väntar på att pastan kokar.

Åsa Hellberg sa...

Världens bästa bråttom-mat:)

Kram Åsa