tisdag 24 november 2009

Halvvägs genom tisdagen

och träning och lunch finns i muskler och mage

Generation ung fick feber efter gårdagens spruta(det blev ingen häromdagen) och har gjort mig sällskap hemma idag, det är inte ofta det sker en veckodag men det är mysigt.

På Oprah pratar man nu om kvinnor som känner sig värdelösa efter att ha fått barn.

För min del kände jag precis tvärtom.
Redan då var jag bra på att vara här och nu istället för att oroa mig för framtiden och att jag var helt ensam.
Sett i backspegeln är det klart att det emellanåt har varit tufft, men jag skulle inte vilja byta mitt liv mot någon annans.
Det är ett förbaskat bra liv om du frågar mig.

4 kommentarer:

Kia sa...

Hm, just nu när jag ser i backspegeln undrar jag vad jag kunde gjort annorlunda. Men jag har alltid tyckt mycket om att vara mamma.

Åsa Hellberg sa...

Så länge backspegeln handlar om att göra bättre nästa gång är den bra. Som egenklankare bör den krossas är min åsikt:)

Kram Åsa

Anna sa...

Ja, det är verkligen en ynnest att få vara mamma... ;)

Åsa Hellberg sa...

Anna; ja, en gåva.