tisdag 10 november 2009

Mingel och mod

Eftersom jag kan koppla på min sociala sida lite som jag vill efter år av träning inom service-yrken borde inte ett mingel vara något som helst problem, och det är det inte heller så länge jag inte ska sälja mig själv.
Jag säger "ska", för i vissa fall är det så att man bör vifta med visitkort och sälja in sina eventuella tjänster. Som säljare var jag lysande när någon ringde upp mig och ville ha de tjänster mitt företag erbjöd, men att själv ringa upp och marknadsföra produkterna var svårare.

Som egenföretagare är det en utmaning, och när jag nu är inbjuden på ett mingel i december där bara en massa jobb-idoler infinner sig tänker jag redan nu se mig själv som superminglare.

Jag ser hur jag hälsar och presenterar mig, berättar om vem jag är och hur jag njuter av att få vara där.
Rak i ryggen berättar jag om Casanovas Kvinna och Hellberg Coaching, och jag ser hur jag med stolthet lämnar jag över mitt visitkort.

Mentala bilder behöver inte vara mer komplicerade än så.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja!

Agneta sa...

Det tvivlar jag inte en sund på Åsa..... Lycka till!

Agneta sa...

Ja, "sekund.."

Mia S sa...

Det kommer gå finfint !
;)
Kram ♥

Åsa Hellberg sa...

Det kommer att bli hur roligt som helst!

Kram Åsa

www.malinrocaahlgren.com sa...

Hejja dig