lördag 21 november 2009

2012

var en riktig katastroffilm, och då talar jag om handlingen.
En film full av tekniska lösningar och effekter som var ruskigt naturtrogna emellanåt.

Efteråt åt vi finfina biffar på O´Learys och nu ser vi på Robinson där de är sjösjuka, även det väldigt naturtroget.

Nu ska de simma.
Bra.
Lite friskt vatten gör dem säkert gott.

Själv vet jag inte om jag kan simma längre, senast jag provade var för ett och ett halvt år sedan och då funkade det rätt bra.
Nej, naturligtvis inte i Sverige.
Vattnet här blir aldrig de 27 grader som krävs för att jag ska kliva i ens med tårna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den har jag inte sett men däremot hann jag hem till Robinson, det blir ett lördagsnöje för mej även denna gång vad det ser ut.

Åsa Hellberg sa...

Ja visst. Och varje gång jag ser det vet jag att jag aldrig i livet skulle vilja vara med. Skulle du?