fredag 19 mars 2010

Det borde inte vara möjligt

att slarva bort ett par gardiner, ändå är det precis vad jag har lyckats med.
Jag är i vårpyttagen och tänkte ljusa upp lägenheten med lite ljusgrönt.
Allt det gröna har dock legat i källarförrådet i två år och behöver fräschas upp innan det placeras i soffor och på gardinstänger (under förutsättning att jag hittar det som ska hängas där förstås).

Under förmiddagens runda i Farsta centrum hittade jag ett brickbord som kommer att passa alldeles perfekt till min kuddiga solsäng, och nu är det bara själva inköpen som saknas.
Och värmen på balkongen.
Annars är det väldigt mycket vår tycker jag.
I alla fall inuti.

Det är lite som när jag var gravid.
När exakt nio månader var över slutade jag att vänta.
Jag var helt lugn den veckan jag gick över tiden.
Samma lugn känner jag nu.
Väntan är över.
Nu kan den komma, även ute, när som helst.

I am ready.

3 kommentarer:

Tinto sa...

Vet precis hur det känns ;)

Kram
Tinto

Åsa Hellberg sa...

Är det alldeles snart dax?
Å vad spännande!

Kram Åsa

Tinto sa...

Den första april...men jag tror det blir tidigare än så...:)
Spännande, lite läskigt men fantastiskt kul!

Kram
Tinto