onsdag 3 mars 2010

Världsfrånvänd

Jag är så tacksam för att det finns de som bryr sig om den stora världen; fred, miljö, månfärder och annat som kommer mig till godo.
Själv håller jag mig i det lilla, det frånvända.
Jag har aldrig demontrerat eller stridit för någon "sak", och egenligen tycker jag det är lite trist att jag är på det sättet, men så är det.
Det finns några få frågor som jag kan ge ett klart och rakt besked om, annars är jag lite hit och lite dit.
Ingen kappvändare, oh no, jag har bara inte någon klar uppfattning om allt som diskuteras.
Det kan vara si, men det kan också vara så.
Ingenting är särskilt glasklart för mig, och istället för att putsa glaset kryper jag in i min rofyllda kammare.

Det blir som det blir tack vare att andra faktiskt engagerar sig.
Hade det hängt på mig hade ni varit rätt illa ute...

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Det är lätt att glömma det man själv gör när man ser engagemanget hos andra. Om jag inte helt missminner mig så skrev du en bok om ett mycket känsligt ämne alldeles nyss ;-)

Du gör mer än du tror, du gör det på ditt sätt - och det är allt som behövs :-)

Kramar från Pennelina

Anonym sa...

Precis så är jag också!... Det som är viktigt är mina närmsta kära och det som händer i min närhet. Har svårt att greppa världs politiken eller vilka fonder som står bäst i kurs ..Hemmets trygga vrå, en skön säng, en god bok och lyssna på lugn o skön musik betyder mest just nu... Du är så bra på att sätta ord på det jag känner. kram Lena 8-))

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; jag har verkligen inte glömt vad jag har gjort. Lät det så?

Kram Åsa

Åsa Hellberg sa...

Lena, njut på du.
Det kanske är när vi är pensionärer som vi ska börja demonstrera?

Kram Åsa