måndag 22 mars 2010

Tvättstugekampen

Det bråkas minsann i min tvättstuga också.
Häromsistens hade någon stulit ett av torkrummen, och lapparna lät inte vänta på sig.
"Kontakta mig omedelbart", "töm torkrummet, du har tagit min tid" satt placerat både här och där.

Jag förstår den stackaren som stod där med all sin blöta tvätt, precis som jag kommer att göra snart.
Låt oss hoppas att det rum SOM ÄR MITT är tömt när jag ska dit igen om en halvtimma.

Jag funderar på om det är nonchalans när man struntar i om någon har bokat tiden efter, eller har man bara glömt bort en hel källare med tvätt?
Det är lätt för mig att säga som har det där med tider fullständigt inprogrammerat, jag är medveten om att det kan vara svårt för andra.
Men hur svårt, är frågan?

Jag tror att jag sätter upp en lapp, jag också:
Coach hjälper dig att passa avtalade "hoppsanredantider".

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Haha, den var riktigt bra :)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Och det gick bra, jag fick mitt torkrum:)