tisdag 23 mars 2010

Jag tycker att

det skulle vara mysigt att ratta runt i Europa någon sommar, gärna i husbil.

Nu är jag inte någon campingtyp om nu någon av er har fått för sig något sådant tokigt.
Jag vill allra helst bo på ett trevligt hotell med bad och gigantisk frukosservering, men om jag fick min europaturné skulle jag kunna dra ner på komfortkravet en smula.

Jag skulle också kunna ta tag i den där tågluffen de flesta andra gjorde på 80-talet.
Då gäller det dock att jag gör Pilates varje dag innan tågvisslan blåser, annars kommer jag inte att kunna dra resväskan genom Paris.

Å andra sidan är det lugnt och skönt hemma på balkongen.
Där klarar man sig från husbilspunkteringar på autobahn och inställda tågluffståg till Malmö.
Dessutom kan man skriva en bok till.

Vad tycker ni.
Turné eller balkong?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Defenetivt TURNE. Då får du massa sinnesintryck till en ny bok. Ta med en sån där liten bandspelare att spela in tankar och idéer på :)

Anonym sa...

Borde använt ordet absolut ser jag nu..Definitivt =P

Anonym sa...

Du hinner med både ock i sommar :)
Jag missade också tågluffandet på 80-talet och tror det hade varit en upplevelse som hade gett mycket.
I tågluff an man ju välja också - sova på tåget ibland, vandrarhem ibland så någon natt ett litet finare hotell med stor frukostbuffé :)- gärna en mot slutet av turnen så kommer du ihåg den speciellt sen.
Jag tror dessutom du gör dig själv en tjänst om du lämnar resväskan hemma och köper dig en lätt ryggsäck - med flera fack - så orkar ryggen med mer.
Resan först sedan balkongen då känns det som man fått mycket men ändå vilat under sommarn.
Hur du än väljer - så blir det bra :)
Sanna

Utan fokus sa...

Turné! Absolut turné!
Jag kan erkänna att jag inte heller nån husbilstyp, definitivt inte en tält- eller husvagnstyp heller. MEN! Vi var faktiskt på en husbilstripp inom gamla svedalas gränser i somras och det var ta mig tusan det bästa vi gjort. Fy tusan så avkopplande :) Rekommenderas varmt!
Trots det åker vi till varmare breddgrader om en liten stund :)

Tågluffen på 80-talet har jag också missat och jag påmindes för ett tag sen om varför jag hellre flyger. Det är själsdödande att åka tåg, det går lika snabbt att ta bilen och då kan jag stanna när och var jag vill :) Ha en bra dag idag :)

Kram

Mia S sa...

Tågluff har alltid legat i bakhuvudet hos mig och Fritidsresor har ju sina Bluetrainresor, ett väldigt lockande och miljövänligt alternativ.
Fast balkong är ju inte helt fel det heller..
Kram denna grå och regniga dag !

Åsa Hellberg sa...

Jaha, där ser man. Ni gillar turnélivet.

Jag återkommer i ärendet.
Kram åsa

Unknown sa...

balkong.

nillas liv på pinnen sa...

Vi har många somrar tagit med tält och dragit till södra Frankrike. Helt underbart. Mina barn har alltid tyckt det varit roligt att tälta, maken och jag har vant oss efter ett par-tre nätter.
Åh vad mycket roligt och skönt vi haft!
*gråter en skvätt över att mina barn är på väg att flyga ur boet*

Åsa Hellberg sa...

Liz; det lutar starkt åt det troligtvis... med kort semester kan det vara svårt att komma iväg tyvärr.

Nilla; stora barn kan man ta med till stora städer. Min skulle vägra camping i Frankrike... numera. Tror däremot att han skulle säga ja till Paris.

Maj Korner sa...

Jag skulle välja tågluff, utan tvekan. Tillhör generationen som gjorde det och det var så härligt!

Man måste inte bo på vandrarhem, i bunkers från andra världskriget, borsta tänderna i whiskey, ha ståplats i 8 timmar i Italien eller värja sig för pusskranka pojkar i mörka tågtunnlar. Nä, nu kan man bo på hotell, ha eltandborste, sittplats och bara hoppas på en puss.

Men. Det ena utesluter väl inte det andra? Du kan väl både ha kakan kvar och äta upp den?