onsdag 31 mars 2010

Resedagbok

Tisdag
05.20 Väckning efter att ha sovit som en kratta som alltid när jag ska resa någonstans. Två mackor, tre koppas kaffe- dusch och pifferi.
06.20 Taxi till centralen.
06.35 Framme betydligt tidigare än planerat (that´s me), och kontrollen av att Casanovas Kvinna fanns där den skulle finnas var klar på 15 minuter.
06.50 Studerande av stressade tågresenärer.
07.21 Avresa mot Malmö.

Läste Kupé.
Läste Damernas Värld.
Köpte kaffe.
Läste en bok.
Konstaterade att det inte fanns en gnutta snö i Skåne.

12.15 Framme en halvtimma försenade.
12.30 Åt lunch med de trevliga uppdragsgivarna.
13.30 Föredrag ett. Kul som tusan.
16.15 Promenad till hotell, vilade fötterna, pratade med familjen.
17.25 Promenad till nästa föreläsning.
18.00 Föreläsning två för ett härligt och modigt gäng.
21.20 Promenad till hotellet.
21.30 Börjar jaga son.
21.33 Stressad.
21.38 Superstressad
21.50 Funderar på åtgärder.
21.51 Son ringer upp, hade duschat.
22.15 Fipplar med persienner som inte vill samarbeta.
22.17 Ger upp och struntar i om någon kan se in.
22.30 (?) Sover som en kratta som alltid på hotell.

Onsdag.
06.45 Väckning.
07.15 Promenad i regn till Malmö Central. Går fel, får hjälp av amerikan.
07.30 Frukost.
08.10 Kliver på tåget.
Läser min bok.
Pratar med grannen.
Pratar med Sebastian, två år.
Läser.
Inser att det är fel på tågets bromsar och att SJ är så ledsna över förseningen.
Läser.
Mer Sebastian.
SJ är fortfarande ledsna.
Dricker kaffe.
Köar utanför en av två fungerande toaletter.
Sebastian har blöja.
Läser.
SJ är nu förtvivlade.
Läste ut boken.
Till listan på dåliga bromsar la vi nu till felaktiga signaler, tåg framför och att resegarantin gäller... SJ är extremt ledsna men önskar oss välkomna åter en annan dag.

13.40 Stockholms Central.
13.45 Taxi hem.
14.10 Hemma.
14.11 Matar Katten.
14.15 Matar mig.
15.00 Coaching telefon.
16.00 Coaching telefon.
17.00 Kramas och uppdateras på sonens dag.
17.30 Hämtar pizza, äter som om jag hade betalt.
17.45 Är tokslut, bestämmer mig för att säga hejsan hoppsan till er.

Ungefär så.
Vad har ni haft för er då?

5 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Såg att du inte klarade dig från regnet :)
Det låter som om du haft härliga innehållsrika och utmattande dagar.
Sov Gott!

Kram!

Maj Korner sa...

Härligt inlägg och roligt att läsa!

nillas liv på pinnen sa...

Haha, tack för detaljerad redogörelse! =)
Sebastian hade tur som hittade någon trevlig att samtala med när tåget var så försenat, är min spontana reaktion.

Sofie B-C sa...

Önskar dig en riktigt god natt. Kanske jag ska reserva en plats på "sommarlovet för hjälpare" trots allt? :)

Åsa Hellberg sa...

Anneli; men i malmö var det varmt regn!

Maj; det var en rolig resa också:)

Nilla; Sebastian borde man kunna köpa.

Sofie; jag önskar att jag kunde...

Kram Åsa