lördag 13 mars 2010

God lördag

i stugorna. Hur har ni det så här lite på morgonkvisten en ledig dag? Har ni rivstartat eller tagit det lite piano.

Här har, än så länge, inte startats någonting förutom frukost.
Det är en bra början på precis vad som helst, och min lördag är fullständigt oplanerad och kan få se ut lite som den vill och behagar.
Jag vore dock glad om det i slutet av dagen är ett mätt och belåtet gäng som ser på melodifestivalen och beundrar de fina tulpanerna.

Det kan ju nämligen bli precis tvärtom.
Fel låt vinner, maten gick inte att äta och tulpanerna slokar för att jag inte begriper mig på blommor.

Spännande lördag.
Jag tror jag tar en kopp kaffe till.

4 kommentarer:

faith sa...

Det är en underbar dag. Jag hat diskat en grym disk efter middag med barnen igår. Tar en sväng till Ikea för att se om Jag hittar något vårigt. Sedan självklart melodifestival! Ha en bra lördag och hoppas att rätt låt vinner. Kram

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Faith!

Anonym sa...

Jag och lilltjejen har varit i tvättstugan 4 gånger, och gått en promenad i det underbart vackra vädret ute. Hoppas att magsjukan som bröt ut igår kväll, är över.. än så länge är det coca-coladieten som gäller. *grimas* Önskar dig en superfin dag! /TröttLizzie

Anonym sa...

Ha en jätte skön lat dag lördag Åsa!
Dagen började kl 06 för mig. Vi renoverar halva huset och sliter som galningar!
Ungdomarna började röra på sig vid 13.00 tiden. Inte mycket nytta med dom ,hehe. Men goa är de i allafall.
Anna Bergendahl vinner ikväll! hoppas jag.
Soliga kramar till dig och de dina.
// Lena //