söndag 28 mars 2010

Det som aldrig blev gjort igår,

eftersom det kom en massa andra trevligheter emellan, ska göras idag.
Om ni undrar vari dessa trevligheter bestod av så kan jag tyvärr inte svara på det, jag vet bara att det var en bra lördag.

Ibland kan det gå en hel dag och jag kan omöjligtvis redovisa hur jag har fördrivit den tiden. Gårdagen var en sådan.
Nu råkar jag vara nöjd och glad, och därför spekulerar jag inte i varför det är på det viset utan kontaterar bara faktum.
Någon prestationsprinsessa har jag aldrig varit, och det måste väl ändå tillskrivas mitt pluskonto eftersom det är bra för mig.

Det är förkylt hos Hellbergs, alltså tar jag mig en tur till apoteket (eller vad det heter nuförtiden) och köper lindrande medikament av typen huvudvärkspulver och näsdroppar.

Klockan är 11.06 och visar din klocka något annat har du glömt att ställa om.
Häpp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det också riktigt förkylt men inte stopp så jag klarar mig utan näsdroppar.
Mycket i luftrören däremot men har hemma bromhexidin som är väldigt bra att ta på morgonen för att få hjälp att få upp...
Till natten bör det undvikas dock för annars får jag inte sova av all hosta.
Krya på dig
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Krya på dig, Sanna.

Kram Åsa