fredag 5 mars 2010

Rätt in i ögat

kom den i morse, och hade jag inte haft persienner hade solen säkert väckt mig ännu tidigare.

Jag fastnade på sista timmen av filmen "Australia" igår, och har ni inte sett den så kan jag varmt rekommendera den.
Har tidigare sett den på bio, så att komma in på slutet var inga problem.

Nicole Kidmans gigantiska läppar vänjer man sig vid efter en stund, men under första halvtimman vill man gärna maila henne och säga att hon är så mycket finare utan plutet.
Å andra sidan är det ju inte min sak om hon själv tycker att det är fint.

Själv har jag haft gigantläppar vid ett tillfälle, och det var när jag hade suttit utomhus en hel försommardag och tittat på handboll med läppar som var insmörjda med lypsyl.
Det borde jag inte ha gjort, smörjt in dem med lypsyl alltså.
Det var som olja.
På kvällen var mina läppar långt värre än de är på de skådisar ni ser och häpnar inför.
Mina blev så stora att de sprack.
Det tog en vecka innan eländet var över.

Sedan dess är det alltid solskydd i mina läppvallor.
Att se ut som en Hollywood-aktris var inte min grej.

2 kommentarer:

Marie S sa...

Fniss fniss :)

Jo men visst "Australien" är bra men så lååång...puuh !

Fredagskram ♥

Åsa Hellberg sa...

Lång och bra!

Kram Åsa