fredag 5 mars 2010

När jag måste prioritera

så är det städningen som får stryka på foten.
De flesta dammråttor ligger kvar där de ligger till den dagen jag har tid (och för allt del lust).

Idag var en lustdag och nu är det så prydligt som man kan förvänta sig av någon som inte har en gnutta pedant i sig.
Det fina ska lyftas till ännu högre höjder genom fräscha tulpaner från torghandeln i mitt centrum.
Men först ska jag träffa en kompis från Dysberoendekliniken på en fika och gigantisk kanelbulle.
Superkul, eftersom vi inte har setts sedan jag slutade där i oktober.

Ps. På min balkong, i solen, är temperaturen 20 grader. Tänkte bara att ni vill veta det. Ds.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete!
G

Anneli Stålberg sa...

Det finns ju så mycket roligt att göra så städning kommer inte särskilt högt upp på min lista. Jag sätter på mig skygglapparna och går förbi så länge jag kan.

Med solen som är väldigt efterlängtad men inte så snäll vad gäller städning så fungerar inte skygglapparna lika bra längre så det är väl snart dags att kavla upp ärmarna och ta tag i det. Det är ju faktiskt rätt skönt när det väl är gjort.

Som tur är har jag en man som gärna städar så det är inte så illa som det låter :)

Kram!

www.malinrocaahlgren.com sa...

Ja självklart. Härligt! De flesta av mina väninnor är inte såna. Skönt med lite normalt folk. KRAM o trevlig helg pådig (jag väntar med naglarna i munnen på att postlådan ska ha din bok till mig... ) :)

Ufot sa...

Nä städning och bakning har inte speciellt hög prio här hos mig heller måste jag erkänna. Vid ytterdörren sitter en skylt där det står: "den som här inträder får snubbla över skor och kläder". Kan inte stämma bättre :D Hoppas solen fortsätter att skina och sprida sin värme så vi får sommar fort som attan. Ha en bra helg! Kram

Åsa Hellberg sa...

Se där ja, det finns många dammråttor i det här landet uppenbarligen.
Bra.
Vi har ju så mycket annat viktigt att ta tag i, eller hur?

Kram Åsa