söndag 7 mars 2010

Frågor på det?

Tandgnisslur ställer frågorna, jag besvarar.

Namn: Åsa
Bloggadress: Den kan ni eftersom ni är här.
Stjärntecken: Oxen.
Ögonfärg: Blå.
Hårfärg: Blond med ännu blondare slingor.
Familj: Ja.
Godaste mat jag vet: Fläskfilé i vilken form som helst.
Favoritgodis: Beror på dag och sug.
Jag tycker bäst om: Ro.
Jag avskyr mest: Dumhet.
Folk brukar tro att jag: Oj, vet inte.
Den vanligaste kommentaren om mej:Oj, vet inte.
Den vanligaste kommentaren till mej när jag var liten: Att jag var glad och duktig.
Den vanligaste kommentaren till mej just nu: Att jag är modig.
Vad jag vill få ut av vänskap:Skratt, värme och goda minnen.
Vad jag vill få ut av min kärleksrelation: Säger jag inte.
Kom till mej om du behöver: Allt utom mat.
Ett ordspråk som dök upp i min skalle just nu: Gå inte över ån efter vatten.
Om 10 år är jag: närmare 58.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du håller lite utkik nu då så du får svar på dina "Oj, vet inte", jag ska fråga vad det är människor brukar säga om mej när jag inte är med tänkte jag så jag kan fylla i den luckan.

Jag tänker på ditt svar när det gällde kommentarer av dej som liten, att vara glad och duktig, det är ju ändå något som är positivt att vara. Ändå brukar det i vuxen ålder visa sej att det är en sån där vanlig duktighetsfälla, att det på nåt sätt förpliktigar. Nu säger jag inte att du har haft det så utan mer generellet. Själv var jag ju alltid arg och krånglig, vilket är negativa saker och det är också något att hantera som vuxen. Så jag funderar på om det är det här ensidiga som gör att det blir att jobba med. Att det bästa är att alltid få vara lite av varje, det vill säga oss själva men att människor ser hela oss på nåt sätt. Äsch, jag vet inte hur jag tänkte nu, funderar färdigt på min blogg istället.

Åsa Hellberg sa...

Problemet är om man har anpassat sig till Glad och Duktig eftersom det är de vuxnas favoritbild, och gömmer/glömmer resten:)
Det är hela grunden till det som blev mitt medberoende.
Och ja, det bästa är att få vara lite av varje och att det både ses och bekräftas som liten.

Kram åsa

Anonym sa...

Nu blir det fläskfilé till middag, tack för tipset. Kram.