onsdag 17 mars 2010

Har ni sett cougar town på femman?

Courtney Cox tycker tydligen att det är fint med läppgrejer och annat ansiktsjox, vilket gör att hon mest känns igen på rösten.
Det enda jag skulle kunna tänka mig att joxa med är mina tre ögonlock som bildas av alltför mycket överskotthud. Å andra sedan stör de inte synfältet än så länge, så de får bli kvar.

Som predikant av sanningen "du duger som du är" skulle det vara väldigt tokigt att ägna sig åt ingrepp i det som faktiskt duger alldeles utmärkt.
Å andra sidan är jag inte någon filmstjärna som konkurrerar med min skönhet, men jag måste säga att det var befriande att se Meryl Streep i "It´s complicated" häromdagen.
Vacker som en dag, och helt ofixad - i alla fall vad jag kunde se.

Du duger.
Jag duger.
Meryl Streep duger.

Vilket gäng!

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Visst är det lite sorgligt ändå. Hennes ansiktsuttryck bli så konstigt, och jag tror att ens naturliga ansiktsuttryck och grimaser är en viktig komponent i kontakten med andra människor.

Mia S sa...

Ja, vi tänkte.. tänkte ?.. vi t.o.m pratade om det här också, detta botoxande igår när vi såg serien. blivit mer regel än undantag, vill man vara unik så är det naturligt som gäller för alla ser ju likadana ut med anknäbbar, förlamade ansiktsmuskler, löshår o.s.v
verkligen sorgligt !

Kram och hej !

Anna sa...

Hej! Jag hoppas det är ok att jag skriver till dig. Jag är en ung tjej som försöker satsa på min dröm som smyckesskapare. Min önskan är att skapa personliga, vackra och hållbara smycken. Gå gärna in på min sida och kika runt. Jag önskar dig en fin dag! Anna

Anonym sa...

Klart vi duger - och inte bara duger utan är bra.
Sen att i alla fall jag ibland kan önska att viss/vissa bitar av mig var annorlunda (så som jag tycker är finare). Men så länge kropp och utseende fungerar och inte skrämmer små barn så är jag nöjd. :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Jag tycker, vid närmare eftertanke, att vi är strålande!

Kram Åsa