måndag 15 november 2010

15 november

och min kamrat i Fjällbacka fyller 50 om exakt ett år.
Grattis!

Tempen i mitt vardagsrum slash sovrum är nu uppe i 19 grader, plus fyra grader sedan jag vaknade.
För mig som är rädd för allt möjligt, alldeles särskilt för farliga gubbar som kommer in via balkongen, är inglasningen underbar eftersom jag tack vare den känner mig trygg med att ha dörren öppen hela natten.
Jag gillar kallt på natten.

Nu slänger jag iväg filtar och morgonrockar och går igång med den här måndagen.
Vi kör, va?

5 kommentarer:

Agneta sa...

God morgon!
Ha en bra måndag! Det har jag tänkt ha, trots att jag jobbar.

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma, Agneta!

Gafflan sa...

JA! Go måndag.
Kram

Ninas skrivarlya sa...

Ha en härlig måndag du med!

Jag gillar också att sova svalt. Vi sover i källaren i huset, och det kan bli ganska kallt på vintern. Å andra sidan är det svalt och skönt på sommaren. :)

Åsa Hellberg sa...

Nina; det måste vara den perfekta sovplatsen.