onsdag 24 november 2010

En annan jul

Förra året var jag helt ensam.
Det var annorlunda.
Inte så sorgligt som det låter, men heller ingen dans runt granen.
Jag åt lite skinka, läste, såg på Kalle och någon film.
Karl-Bertil Johnson missade jag precis som vanligt.

När juldagsmorgonen glimmade var jag glad.
Sonen kom hem.
Allt var som vanligt.

I år är alla välkomna hit om de vill.
Reglarna är enkla: Gilla läget.

Vi tänker inte klä oss i glittrande girlanger, inte heller kommer det att serveras revbenssjäll med hemlagat äppelmos.
Gröten levereras i en tub och skinkan är färdigkokt.
Värdinnan kommer att ha på sig sin finaste flanellpyjamas och det kan hända att hon bjuder på en och annan jultruddelutt.

Kanske någon av de här?

11 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Det låter som en härligt avslappnad jul! :)

Chrissan sa...

Låter så skönt.
har försökt tona ner julhetsen i år... får se om övriga ställer upp på det.;)

Pennelina sa...

Förväntningarna och traditionerna får inte bli större än julen själv. Det är tyvärr inte alltid de som firar jul ensamma som har de tråkigaste minnena...

Jag gillar lugn och ro - och så lite åkande som möjligt för alla!

Kramar <3

Snäckskalsdalen. sa...

Flanellpyjamas låter bra, är mitt älsklingsplatt, har en på mig nu. I ljusblått!
KRam

Unknown sa...

Härligt att starta dagen med den sången...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa Hellberg sa...

Nina; ja, det är det.

Chrissan; ställer de inte upp får väl de fixa?

Pennelina; jag vill inte heller åka, bara vara hemma.

Snäckan; snyggt!

Cosifan; visst är den fin?

Spader Madame sa...

Låter som en bra regel. Jul ska innehålla så få krav som möjligt! Det här kommer bli den bästa julen ever...

HOUSE of ADELA sa...

Låter mysigt! Jag är ju ett julfreak men vill inte att det ska vara hysteriskt för det, utan lugnt och skönt...;)Hoppas på en bättre jul än förra som jag tillbringade i en dimma....av chocken när allt avslöjades.............
Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Spader; härligt!

Adéla; Då blir det bättre i år!

Sus sa...

SÅ ska julen vara!