tisdag 9 november 2010

Efter att ha slirat från väster- till söderort



är det ett mer än skönt att komma in och kliva i sin flanellpyjamas och rosa flufftofflor.

Hela den vackra utstyrseln kommer ni aldrig att få se, ni får hålla till godo med att halvt ben och en fot.

Dagens utflykt gick alldeles strålande och trots all blötsnö klarade jag mig från trafikkaoset som alldeles säkert är på väg att utbryta inom kort.
Det är ju trots allt Stockholm vi pratar om...
Eftersom jag jobbar 99,9 % hemma är det skönt att få komma iväg ibland, och från och med nästa vecka kommer jag att jobba en eftermiddag i veckan på Dysberoendekliniken med en av deras grupper vilket jag ser fram emot.
Vad gör ni, är det lika slirigt där ni bor?

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag brukar försöka ta 1:a bussen. Den burkar gå i tid. Tar man någon av de senare är de nästan alltid förseningar - undrar vad det beror på

Fru Venus sa...

Vi har åt helvete för mycket snö, mellan 20-30 cm, full storm och allt är grått. Skit. Förstår att du satsat på rosa flufftofflor!

Sus sa...

Vi ska snart slira ner till tvättstugan..Men jag är glad att jag kom hem. Det var lite körigt om man säger så.

Anneli Stålberg sa...

Hua, vad kallt det såg ut!

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; haha, jag vet inte, åker aldrig buss.

Venus; jag tror inte att du gillar snö...

Sus; ja, det gled bra idag.

Anneli; mer blött än kallt. Försöker torka sonen skor just nu.

Helene sa...

Ja... här i norrland har vi ingen snö alls... än så länge! Tror att det är på väg till Sundsvall också. Hurra! :)

Åsa Hellberg sa...

Helene; ni får nog er beskärda del vad det lider:)

Spader Madame sa...

Rosa fluff-tofflor vill jag också ha. Nu är jag hemma igen men ska in till stan och min coach i morgon också. Undrar hur det blir? Fast nu har vi tänt ljus och myser!

Anonym sa...

Precis kommit hem - cyklandes.
Det var helt snöfritt när jag åkte i morse men halvstorm på em och kvällen. Jobbigt för ögonen så jag hoppas att blåsten är borta till i morgon.
Nu är det skönt att krypa in i gamla hemmakäder och filttofflor. Snart blir det mat också :)
Sanna