söndag 7 november 2010

Jag är helt dagvill

vilket väl får tillskrivas att jag hade några dagar ledigt under veckan som gick.

Nu vet jag att det är söndag idag men det satt hårt inne när jag vaknade klockan åtta; alldeles för tidigt med tanke på att jag inte somnade åtta timmar tidigare.
Hellberg är inte Hellberg utan dessa timmar.
Katten är däremot av någon anledning alltid Katten.
Han räknar inte mina timmar.
Snarare verkar han fokusera på vilken röstfrekvens han ska använda sig av för att få mig att vakna när han har bestämt att det räcker.

Grattis Katten, du lyckades idag igen.

2 kommentarer:

Åsa sa...

En katt som väckarklocka skall man vara tacksam för.. Lite lurvig kärlek som väcker. Iofs rätt ovarsamt. Men ändock, bättre än en anonym väckarklocka på given tid. Istället får man äran att bli väckt på katttid

Åsa Hellberg sa...

Varsågod, han är till utlåning just söndagmornar när han gapar som mest:)