måndag 8 november 2010

En sann historia



Barfota Änglar av Linnéa Willén, Kalla Kulor förlag.


"En sann historia om två svenska tonårstjejers flykt och jakten på spänning och ett bättre liv i Asien.

Den 5 oktober släpps Barfota Änglar av Linnéa Willén – en sann historia som inte kommer att lämna någon läsare oberörd. I berättelsens centrum står två unga svenska tjejer – Linnéa och Emma – som rymmer för att söka spänning och ett bättre liv som klubbvärdinnor i Tokyo.

Men verkligheten visar sig vara en helt annan och sakta men säkert förvärras situationen för de två tjejerna . Barfota Änglar är en närmast poetiskt skriven, sann berättelse. Det är en engagerande och spännande skildring av krossade drömmar, systerskap under svåra omständigheter och sökandet efter den egna identiteten.

Den som läst 14 år till salu kommer att känna igen livsfrågorna. Och föräldrar till ungdomar har all anledning att läsa och reflektera över innehållet.

- För oss är det här en ytterst angelägen roman att publicera, konstaterar förläggaren Hans-Olov Öberg, själv tonårsförälder. Reaktionerna på 14 år till salu visar att sanna historier som kastar ljus över ungdomsårens mörka sidor har sin givna plats i bruset av bästsäljarthrillers."

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Ska jag skriva ner på min lista och läsa i vinter helt klart. :-)

Hoppas du har en härlig måndag!

Cina sa...

Låter som en bok jag kommer att vilja läsa!
Tack för tipset!

Åsa Hellberg sa...

Cina; ja, jag har inte läst det själv än men den ligger på min lista.