söndag 28 november 2010

Jag var nödd och tvungen att möblera om.

När jag får en tanke i huvudet så gör jag väldigt gärna något av den, vare sig det gäller att flytta skåp så att köket blir mer avskärmat eller att ha en workshop med namnet "Nej, nu jävlar!"

Jag sitter aldrig i köket och i mitt gamla kök satt jag jämt.
Det här har ingen vägg mot hallen och jag saknar den ombonade känslan, kanske mest för att det är öppet mot just en hall...
Om det blev bättre efter skåpflytten återstår att se, eller rättare sagt känna.
(Bakom skåpet återfinns köket)


Bakom skåpet i köket kunde jag nu placera den hjulförsedda skänken jag har haft i hallen under den berömda tunga spegeln, och istället lyfta in ett fult ikeaskåp från balkongen som blev riktigt piffigt med tre skavankdöljande fårfällar från västkusten och ett par kuddar.
Nu ska jag laga mat.
Kan vi hoppas på att det känns lite roligare än det gjorde igår?

17 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Tycker det ser riktigt bra ut!Roligt med förändringar eller hur?=) Det bor nog en inredare i dig med;)

Kram
Adela

Liz Wennberg sa...

Jättefint!

Liz Wennberg sa...

Jättefint!

Åsa Hellberg sa...

Adéla; jag tycker att det är buskul.

Liz; tack.

Martina sa...

Väldigt snyggt möblerat, tapen gillar jag skarpt :)

Agneta sa...

Snyggt Åsa!

Anonym sa...

Jag blev precis lite kär i din hall. Jättefint och mysigt.

Åsa Hellberg sa...

Martina; javisst är tapeten fin.

Agneta; tack:)

Colour; om man tittar just åt det hållet, ja:)

Gafflan sa...

Vad fint det blev!

Shamrock sa...

Vilka fina möbler du har

Åsa Hellberg sa...

Skåpet är fint, köpte det på en lagerförsäljning norr om stan.
Skänken är ellos eller nåt sånt.
Överdelen är omlackerad eftersom bordskivan egentligen var svart.

Fårskinnsfällarna är från de får som mamma och hennes man hade på sin gård.

Lysande ögonblick! sa...

Härlig med lite förändringar. Ser jättefint ut!

Anonym sa...

Jag vill också få göra om - men försöker hitta nytt hem och har gamla möbler som BEHÖVER bytas och vill inte göra det innan jag får min nya lägehet därför att den kanske är i andra mått tex.
Du verkar ha fått det riktigt mysigt och jag hoppa du ska trivas med det du gjort.
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; är du ute efter mindre yta eller bara ett nytt ställe?

Agneta sa...

Snyggt skåp - vill ha! Snyggt och smakfullt alltihop! Bra inredningssmak du har.

Spader Madame sa...

Ser supertrevligt ut!

Anonym sa...

Både ock! :)
behöver enligt min inre känsla både byta ner mig (barn utflugna) och byta område (få ny "luft under vingarna").
kram Sanna