måndag 8 november 2010

Elgiganten 100 poäng

Sonens efterlängtade spel kom idag efter sex veckors väntan, och ivrigt öppnde han paketet, drog loss plasten och insåg först då att han hade beställt fel spel.
Det han just har packat upp är till X-box och inte till Play Station.

"Bruten förpackning bytes ej" är standard för spel, filmer och dylikt och efter ett samtal till Elgiganten förstod vi att det var rätt kört att få byta det.
"Men ni kan alltid prova att åka till en butik och se vad de säger", sa telefonisten på servicenumret.

Alltså satte vi oss i Forden och körde till vår närmaste Elgigantenbutik, i Länna, där ett av dessa fantastiska serviceunderverk jobbar.
Han förstod precis vilket dilemma sonen hade satt sig i och utan någon som helst diskussion om bruten förpackning fick vi pengarna tillbaka så att sonen i morgon (när det kommer ut i butik) kan köpa det spelet som passar hans konsol.

Jag blir så oerhört glad över sådant bemötande och eftersom jag köpte min nya TV där så vet jag att det inte är någon tillfällighet.

Heder åt Elgiganten i Länna, ni har fattat grejen.

8 kommentarer:

Sus sa...

Sådana affärer går man tillbaka till!

Anonym sa...

Himlars vad bra. Butiker som fattat är det bästa som finns.

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är fantastiskt.

Gafflan sa...

Lycka! Tänk om alla butiker kunde bete sig på samma sätt och vara lite flexibla.
Kram

Pernilla sa...

Åh vad härligt att höra!!! Då vet jag vart jag ska gå nästa gång.

Spader Madame sa...

Congrats på den! Stackars sonen som fick vänta en extra dag, men tur i oturen!

Agneta sa...

Undrar just om stora konkurrenten på inom marknad, Media-Markt hade gjort samma sak, tror inte det...

Åsa Hellberg sa...

Agneta; jag har haft supertur hos Medamarkt också, senast i fredags:)