lördag 20 november 2010

Jag tror att jag har

sovit klart eftersom jag vaknade av mig själv, men det vet jag mer om vid tre. Just nu gäspar jag, dricker kaffe och beundrar snötäcket utanför mitt fönster.

Det andvenstsfuskas lite här och där runt om i landet ser jag när jag kollar in vad min bloggvänner har för sig.
Själv håller jag naturligtvis på de regler som omgärdar julen och dess pyntning, och det kommer inte in en enda hyacint här förrän tredje advent. Sådana där långa röda som har flera klockor längst upp kommer också in då.
De julstjärnor som däremot är välkomna redan första advent trivs inte särskilt bra hos mig, i den här lägenheten.
I den förra höll de sig till påsk, men här lägger de ner verksamheten långt innan jul och frågan är om jag ens ska göra ett försök i år.

Å andra sidan behöver jag inte fundera på det än eftersom jag följer min sedvanliga manual, och då det är lördag idag - och klockan närmar sig tio - vet ni vad det betyder.

2 kommentarer:

Sus sa...

Melodikrysset?

Vi skulle lösa det för första gången i somras då de var på plats i Ockelbo, men det spöregnade så vi ställde in..

Åsa Hellberg sa...

Å jag önskar att det var det, Sus. Nej, tvättstugan...