söndag 14 november 2010

Gympapasset framför min pilatesdvd

är avklarat och ryggen känns alldeles mjuk och go.

Eftersom min svanskota inte är att leka med skippar jag övningen där jag ska dra mig upp från liggande till sittande och tvärtom, men allt annat klarar jag.
Jag har inga högt ställda mål, för mig räcker det om jag kan gå och handla utan att få ont.
Minst ont i ryggen har jag när jag har högklackat, men då kvider fötterna istället .

Enligt min kompis sjukgymnasten är det mina korta benmuskler som ställer till det för mig ( jo, jag har sådana. Korta OCH kraftiga), och hennes tips är att stå på en telefonkatalog (vem har det nu för tiden?) och sänka hälarna mot golvet. Det ska visst få benmusklerna att dra ut sig.
Den övningen Madonna visar här tänker jag ta tag i sen.
Man får tänka på att hon är lite äldre än jag.



4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

haha, ja hennes pose vore fin att kunna göra. :-)

Anonym sa...

Jag klurar på om man någonsin lyckas hamna så där, kommer man ur det med kroppen hel?!

Åsa Hellberg sa...

Colour; visst ser den helt livsfarlig ut?

Aleexandra; det är en tidsfråga...haha.

Anonym sa...

Jag ses som vig men den där hoppar jag nog över :)

Sanna