fredag 26 november 2010

Idag ska jag testa

knölarnas funktion till "På spåret".

Jag tänker suga ut varje minut ur denna ljuvliga fredag eftersom min bostadsrättsförening har städdag i morgon.
Tyvärr måste jag visa upp mig eftersom jag inte har en god anledning att utebli som jag har haft de andra fyra (?) åren.

Jag ska ha med mig en skurtrasa eller två.
Det ska städas i tvättstuga, snickarrum och gemensamhetslokal.
Med tanke på hur många av mina grannar det är som närmar sig 95-års strecket så är det verkligen min tur att ta tag.

Idag ringde en av de rara damerna på dörren och frågade om jag kunde gå från våning till våning i vårt åttavåningshus och leta efter hissen som visst vägrade att röra på sig.
Hon var helt slut efter att ha tagit sig 1 tr till min dörr och att slänga upp henne på ryggen och bära henne till plan sju där hon bor hade inte varit att tänka på, därför var det extra viktigt att hissen återfanns... och fungerade.


Tack och lov hittade jag den på plan tre och kunde trycka ned den till damen som använder rullator och alltid har nylagd hår.

Hoppas att alla rullatortanter och farbröder struntar i morgondagens städning.
De behöver lite ledigt från sådant slit och släp.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Gullegumman då. Vilken tur att du hittade hissen åt henne

Cattis sa...

Syrran har hittat en ny favoritblogg att följa - DIN

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; ja, det var tur:)

Cattis; vad kul! Syrran, varmt välkommen.