torsdag 4 november 2010

Hellberg Coaching

har under förmiddagen varit i tjänst och går nu på semesterns sista en och en halva dag.
Tjoho.
Dessutom har mitt näsont gått över
Dubbelltjoho.
Trippeln kommer när jag väl har tagit mig ut på en promenad i det vackra vädret.

Hos Malou trollas det.
Den enda trollerigubbe jag har sett live är Joe Labero, honom har jag å andra sidan sett tre gånger.
En gång var sonen med. Han ville gå hem efter 15 minuter.

Och till dagens heta; har kungen levt som en buse?
Jag vet inte och jag bryr mig faktiskt inte.
Det gick massor av rykten på den tiden jag rörde mig i stan och den ena visste minsann mer än den andra. Den kände den som hade sagt det om den som hade hört det från den som tidigare var ihop med den....
Själv har jag tagit emot honom och hans vänner på krogen Sturecompagniet en gång i tiden och då åt de middag tillsammans under väldigt vanliga och lugna former.

Kungen var den av vännerna som log och sa hej när han kom och log och sa tack när han gick, och jag vet att jag tänkte att han verkade vinnlägga sig om att göra det; att se personalen som hade ansträngt sig för att sällskapet skulle få en trevlig kväll.

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tjohoo! Så du är kompis med kungen. Också! Joråmenså att..

Ha ett fint avslut på semestern!

Åsa Hellberg sa...

Tack.
Japp, vi har sagt hej en gång.

Gafflan sa...

Kungen ja...honom såg jag en glimt av när han för typ hundra år sedan besökte Tanums Gestgifveri och deras hotelldel. Det var innan han blev gift med Silvia.
Kram

Agneta sa...

Jag har min egen jag mötte Lassie-story med kunglig glans. Ska nog ta och blogga om det någon dag!

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; och jag viftade med en flagga utanför Inventing i Fjb:)

Agneta; ja för tusan. Kungahistorier ligger i tiden.

Anneli Stålberg sa...

Det verkar ju som om han är en trevlig kung :)
Ha en härlig semester!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; ja, den gången han var på "min" krog var det så i alla fall.

Anonym sa...

Jag är inte heller så intresserad av vad kunngen gjorde DÅ! OM det ska vara intressant så ska det handla om NU - för varför ska vi gräva upp GAMLA synder om de inte är DAGENS?
Jag har gjort en del saker jag inte är så nöjd med och vill inte att andra ska gräva i dem eller ifrågasätta mig för dem - även om jag naturligtvis får stå för att jag gjort dem.
Jag är en människa. Vad är kungen?
För mig är det ingen skillnad - så tänker jag i alla fall.
I morgon är det fredag och sen ledigt - ska bli skönt :)
kram Sanna