söndag 21 november 2010

Jo då, det går framåt.

I vardagsrummet återstår golvet men det får vänta till jag har röjt resten.

På min tv sjunger idolerna.
Just nu Linnéa med "The winner takes it all", vilken framfördes på ett alldeles magiskt sätt av Meryl Streep i filmen "Mamma Mia".



Visst ser Pierce Brosnan ut som om han är kär på alldeles riktigt?

Jag har fått jobba rätt hårt på att hålla cynismen ifrån mig.
Ett sätt har varit att se på film och läsa böcker som skapar det där kärleksfulla pirret i kroppen, eftersom min kärlek utgår från mig själv och jag har behövt att bli påmind om det.
Ingen kan ta ifrån mig mina känslor.

Jag kan bli ledsen (och det ska gudarna veta att jag har varit).
Jag kan känna förtvivlan över alla svek och lögner.
Jag kan känna en ofantlig sorg över vad jag har varit med om.

Men ingen kan ta min kärlek ifrån mig.
När jag går tar jag den med mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så skönt att "höra" dig säga det - för så ofta så är det precis som om den sviknes känslor inte har något betydelse bara för att den andre svek.
Som du så bra "säger" det är mina känslor - och dem kan ingen ta ifrån mig - mao ska ingen få min tillåtelse att ifrågasätta dem,se ner på dem eller säga att de är fel (sen kan jag inte styra över andras åsikter men ta till mig dem behöver jag inte).
Ha en fin sista dag på helgen
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma, Sanna.
jag tänker också att "han" inte kan ta min kärlek ifrån mig och gå eftersom min kärlek inte är "tag-bar".
Förstår du hur jag menar?

HOUSE of ADELA sa...

Så sant...;)

Kramar
Adela

Shamrock sa...

Jag älskar "Mamma Mia"-filmen. Det är en riktigt måbrafilm

Anonym sa...

Jo jag förstår det också - men det är allt tyckande som kan göra att det känns som jag låter "honom ta min kärlek (och gå)" fast jag bara väljer att behålla den.
sov gott
Sanna

Anonym sa...

Jo jag förstår det också - men det är allt tyckande som kan göra att det känns som jag låter "honom ta min kärlek (och gå)" fast jag bara väljer att behålla den.
sov gott
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna;; okej:)

Anonym sa...

*tårar i ögonen* Åååhhhhhh..... fantastisk sång, fantastisk skådespelare/sångare.. fantastisk film.. åh jag tycker också att han ser kär ut på riktigt. (På ett så milt å fint vis) Och fantastiskt träffsäkra och vackra ord du skrev. JA, så jag vill leva. Inte bli kall, hård, stänga av. Och jag börjar också känna sådär. Att all min kärlek till honom, den har jag kvar. Den är MIN. Min förmåga att älska, som är större än jag trodde, och som jag värdesätter över mycket annat faktiskt.

övar å övar å övar på att ge den till mig själv och människor som inte är avstängda och på flykt. (Är ju ganska meningslöst att ge kärlek till dom. Är att inte vara kärleksfull mot mig själv.) Känner hur jag blir mjukare å blödigare för varje dag som går..

Ujujuj. Hur ska det här gå!! Håller på att bli mesig ju. *skratt*

KRAM och TACK för fint inlägg!

/Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Kram och tack det samma, Lizzie!