fredag 26 november 2010

Hurra

Coach och föreläsare Hellberg har blivit inbjuden till en julfest, en fest för inspiratörer som jag var bjuden till förra året också.

Kvällen inleds med en paneldebatt av idel ädel om inte adel så i alla fall nästan, och därefter börjar festligheterna.
Förra året var jag ny, lite nervös och väldigt... vi kan väl kalla det oframfusig. I år kan jag i alla fall hälsa på Kay Pollak som ju faktiskt har läst min bok.

Buskul. Jag har redan börjat putsa klackarna.

Jag har just varit iväg för att hämta sonen som hade glömt bort det och istället tagit sig till gymnasiemässan där han representerar sin skola.
Alltså åkte jag till centrum för att handla och tack vare min enorma matfantasi kommer det att serveras tacos idag.
Det kan mycket väl hända att vi åt det förra fredagen också.
Dagens nya är dock JULMUST.

Det är första adventhelg och den börjar, ett två tre, NU.

13 kommentarer:

Guldkorn by Elin sa...

Vad roligt! Jag minns ditt tidigare inlägg om julfest, eller snarare frånvaron av dem för alla egenföretagare. Även om det kanske inte blir just en företagsjulfest så är det ju i alla fall en julfest :)

Hoppas att du får en finfin helg! (och du, tacos är gott alla fredagar ;) )

Spader Madame sa...

Ha en toppenhelg Åsa! Bra med julfest så du får klä upp dig! KRAM!

Cattis sa...

Oh, vad kul.... Jag har bjudit mig till syrran o där serveras oxå tacos... vet ej om hon köpt julmust, men det dricker ju inte jag, så jag bryr mig inte... trevlig helg o advent om vi inte hörs innan, vilket vi troligen gör... ojoj lång mening, men i alla fall

kramkram

Åsa sa...

Ett två den började nu!
Glögg i hand och solsken i sinne!
Hoppas helgen blir fantastisk och putsade klackar passar bäst i taket :D

Helene sa...

Är lite krasslig idag, men känner mig faktiskt friskare av att läsa dina smittsamt glada rader! Tack :)

Låter som att det kommer att bli riktigt rolig julfest!! (Vill ju nästan vara med :)

Lysande ögonblick! sa...

Men så roligt för dig. Njut och ta för dig på alla sätt du vill. Kay Pollack har jag träffat och han är ljuvlig!!!

Jag har en hög med böcker. De böcker jag vill läsa men inte hunnit läsa. Nästa bok i högen är din. Den har längtat efter att få läsa. Ser så mycket fram emot det. :-)

Åsa Hellberg sa...

Elin; ja äntligen får jag gå på fest!

Spader; ja, nu fick jag något att fundera på:)

Cattis; Gott!

Åsa; det blir klackar i taket den 10 dec.

Helene; krya på dig!

Alexandra; det ska bli kul att höra vad du tycker:)

Fru Venus sa...

Det låter kul :-) Nu har jag en förklaring på vad lillajul är ;-) Ha en fin kväll! Kram

Anonym sa...

Men va kul. Kan du inte bjuda med mig. Va kul det skulle vara. 2 tjejer födda 1962. Vilken fin ålder vi har. Kram

Åsa Hellberg sa...

Anonym; hade du inte varit så himla anonym så kanske:)

Shamrock sa...

Vad kul med julfest

Anonym sa...

Hoppas det blir riktigt skoj!
Ha en fin helg - med städning och allt
kram Sanna

Anonym sa...

Han är en märklig man vår käre Pollak.