lördag 27 november 2010

Här sitter jag och har stämning.

Bil till Rusta i Länna, väl inne hittade jag på tre minuter en perfekt fyrametersslinga, och sen var det bara att betala. Trodde jag.
Länna köpområde är perfekt, det är nämligen oftast folktomt.
Jag anade förstås att något var på gång redan när det var svårt att hitta parkering, men att alla skulle just till Rusta hade jag aldrig trott.
Jag tror att jag stod i kassakön med min gransfejkslinga i närmare 20 minuter.

Nu är den på plats.
Till och med sonen blev glad.

Eller så handlade hans glädje om att jag inte fick ett av mina hysteriska utbrott som annars har varit ett mycket vanligt inslag (i den annars så fridfulla Hellbergsfamiljen) just vid slinguppsättningen.
Men eftersom den inte ramlade ned utan istället formade sig perfekt runt gardingstången samtidigt som samtliga ljus tindrade fint, uteblev utbrotten.

Nu ska jag äta tre lussekatter och dricka julmust.
Har för andra gången hyrt "Snabba cash" och den här gången tänkte jag se den.



10 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vilken härlig julstämningsfylld (känns som ett nytt ord :)) bild.

Åsa Hellberg sa...

Lite ljus vid taket gör det julstämningsfyllt:)

Shamrock sa...

Ja det var kaos och fullt på prakeringarna både i Farsta, Länna och Bauhaus trots att det var köpfri dag idag

Ninas skrivarlya sa...

Vilken härligt stämningsfull bild! Det är så mysigt med ljusslingor. :)

Åsa sa...

Hoppas du fick se filmen denna gång.
Och slingan ser fin ut :)

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; bor du också i den här delen av stan?

Nina; mysigt värre:)

Åsa; nej, det blev ingen film igår, tänkte dra igång den nu ¨på förmiddagen istället:)

Anonym sa...

Ibland försvinner mina komentarer/inlägg (vad de nu kallas).
Skrev i går att jag tyckte det var fint - försöker igen:
Vad fint!
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; tusen tack!

Märta sa...

Trassliga ljusslingor kan få den mest behärskade människa att gå bananas..
Skönt att det gick bra och vad vackert det blev! :)

Åsa Hellberg sa...

Märta; tack!