tisdag 2 november 2010

God förmiddag

Hellberg är trött idag, men det spelar ingen roll eftersom gårdagens kalas var så trevligt.
Värdinnan och jag har gjort oerhört mycket tillsammans och hon kan på ett mycket underhållande och detaljerat sätt beskriva våra äventyr från 80-talet.
Ja, jösses...

Nu är vi inte kärringar som sitter fast i gamla minnen även om de tål att upprepas mer än en gång.
Här och nu handlade om allt från cancervård till frisyrer - och hur det ena ledde in på det andra vet jag inte riktigt - men det kändes som en alldeles naturlig övergång att gå från Radiumhemmet till den utmärkta frisören på Blekingegatan.

På hemvägen hämtade jag upp sonen som var hos en kompis och jag tror att jag somnade strax innan två.
En lysande måndag.

9 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Härlig måndagkväll med andra ord=)
Läste ditt förra inlägg...ja märkligt hur man kan få det till "Casanovas man"...samtidigt fortfarande förvånad hur "vanligt" detta missbruk är och så bra att det kommer fram!
Kram & ha en fin dag!
Adela

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt med härlig afton. Det är sånt som förlänger livet, tror jag.
Kram

Åsa Hellberg sa...

Jag tror också att det har en livsförlängande kraft, och om inte så har man i alla fall garvat mycket på slutet...

Åsa Hellberg sa...

Adela; ja, lite knaskigt blev det:)

Spader Madame sa...

En lysande måndag kan ge skimmer hela veckan!

Gafflan sa...

Lysande minnen i novembermörkret är aldrig fel.
Kram

Åsa Hellberg sa...

Supermåndag!

Anonym sa...

Låter riktigt trevligt :)
Skönt att ha en lugn förmiddag efter sånt.
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; ja, jätteskönt:)