tisdag 8 februari 2011

Det är mycket kultur

på sonens skola. Igår såg de filmen Marie Antoinette och idag ska de till Nationalmuseet.
Själv är jag vansinnigt ointresserad av att se på gamla ting, vare sig det är hantverksmackapärer från stenåldern eller tavlor målade av Carl Larsson.
Det säger jag förstås inte till sonen.
"Åh, vad roligt" var min exakta respons när han berättade om dagens besök.
För det kan det ju vara. För honom.

På gymnasiet har man inte med sig matsäck längre.
Det tackar jag för.
Min fantasi runt dessa har alltid varit väldigt begränsad.

Även den största pannkaksälskaren kan få nog.

5 kommentarer:

Madlar sa...

Mina döttrar har ett uttryck "jaha, semester o kolla gamla hus med mamma". Nåja, det har inte gjort någon skada att besöka kyrkor, kolla vackra ytterdörrar, dammiga mumier och modern konst....tror jag iaf ;)

Shamrock sa...

Jag gillar att titta på gamla saker (men jag vill inte ha dem hemma)

Anneli Stålberg sa...

Vad skönt, jag avskyr matlåda. Men barnen älskar dem såklart! Det är alltid spännande med mat i en låda, vad det än är :)

Spader Madame sa...

Han läser inte här då?

Tycker precis som du att museer är dammigt värre.

Åsa Hellberg sa...

Spader; haha, läser mammas blogg? Aldrig i livet:)