torsdag 3 februari 2011

Min bloggvän

Sofie har skrivit två böcker under hösten och nu undrar hon hur det går för hennes läsare med deras skrivande.

Jag kan berätta hur det går med mitt:
De sidor jag skrev, och som jag från början hade en tanke om skulle vara mycket underhållande, innehöll istället övergrepp och otrohet.
På de 30 första sidorna.
Det är inte den boken jag vill skriva.

Gräv där du står är en bra tes, men jag har stått på många andra ställen än det här.
Jag måste bara tillbaka dit.
Just nu har jag fullt upp med här och nu, men att jag någon gång kommer att gräva både i Sälen, på flygbolaget eller i livsmedelskoncernens marknadsavdelning är jag rätt övertygad om.

Huka er gubbar och gummor.
Det är inte en fråga om, det handlar istället om när hon laddar om.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Du gör rätt i att gräva färdigt i den grop du pillat i tidigare. Tror det blir bäst att göra färdigt/slut där först och sedan...ja då jädrar får vi huka oss :D
Kram

www.malinrocaahlgren.com sa...

Hmmm. Spännande ;)

Åsa Hellberg sa...

Ha, vänta ni bara...

Anneli Stålberg sa...

Det låter bra, jag väntar tålmodigt :)