söndag 20 februari 2011

Hissen

i vårt åttavåningshus är sönder.

För oss Hellbergare som bor på en trappa är det förstås inga problem, men paret mitt emot är 93... och de går ingenstans utan sina rullatorer.
Det gör inte heller de förtjusande damerna på plan 2-8.
Alla är pigga och glada i huvudet men har det något sämre med springet i benen.

Hoppas att det fixar sig snart så att tanterna får komma ut i kylan om de har planerat det idag.

Jag tänker inte använda mina ben särskilt mycket mer idag trots att jag kan.
Istället ska de sträckas ut i sin fulla längd i min soffa.
Det är absolut dags för en tupplur.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tupplur! Tror bestämt att man ska härma! Fast här går hissen, ända upp (?)!

Agneta sa...

Mina ben är redan sträckta i soffan. Tyvärr måste de upp och hoppa, ut i tvättstugan för att vika tvätt. Det är synd om mänskligheten idag. (I alla fall den här lite griniga människan)

Martina sa...

Träning sedan tupplur i soffan,nu e jag pigg som en mört...nja nästan.

Åsa Hellberg sa...

Jag tuppade nästan i två timmar, vi får väl se hur bra det är för nattsömnen...