fredag 11 februari 2011

I´m wild & crazy

och tänker ta bilen till söder idag.

Som vanligt råder det trafikkaos i min stad men jag struntar i det.
Jag ska till kliniken klockan ett, och jag ska dit i min bil (!!).

Cosifan tipsade på sin blogg om en dokumentär på Kunskapskanalen igår kväll, "En förförare i familjen". Det är en vuxen dotter (20 år) som har gjort en film om pappan som aldrig kan vila, alltid är på språng mot något nytt, alltid har flera parallella (hemliga) relationer.
Igenkänningsfaktorn är nästan obehagligt hög, även för mig som har varit med ett tag.

Mannen är till synes iskall och rationaliserar sitt beteende på samma sätt som de flesta missbrukare gör innan de förstår hur de skadar sin omgivning; han "behöver" leva så här, han lever "alla mäns dröm" etc.
När han gifter sig och skaffar barn med en kvinna hemma i Israel samtidigt som han lever med en annan sedan 16 år i ett annat land börjar det knaka rejält i det liv han nogsamt har byggt upp.

Repris på Kunskapskanalen, lördag kl 17.00.

8 kommentarer:

Kia sa...

Ohhhh, kör försiktigt och lycka till. Här är vi insnöade och sonen kommer inte till skolan idag.

Ninas skrivarlya sa...

Hoppas de har hunnit ploga vägarna när du ska ut. Här i enskede är det totalt kaos, men Nynäsvägen verkar rulla på bra. :)

Åsa Hellberg sa...

Kia; aj då.

Nina; bara jag tar mig dit då:)...och sedan hittar parkering på söder.

Gafflan sa...

Kör försiktigt!
Ang. programmet såg jag det igår kväll, mycket intressant och sevärt :D
Kram

Lysande ögonblick! sa...

Kör försiktigt kära du!. Det är lite crazy bland storstadborna. Det verkar som att vi aldrig sett snö förut. :-)

Och jag ska såklart se reprisen. :-)

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; Tack.

Alexandra; jag ska köra försiktigt, försiktigt och hoppas på att alla andra gör det också.

Anonym sa...

Det är obehagligt att bara höra dig berätta om honom...

Trodde faktiskt inte att jag skulle känna så starkt som jag gör.
Men det är mycket annat jag känner och reagerar för - i min "känslovärld" som jag aldrig tidigare heller har känt nåt för - bara konstaterat med en axelryckning "jaha - vad är det med det då?" ungefär.
Blir lika förvånad var gång en känsla dyker upp.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; såg du programmet? Det var obehagligt för mig också.