måndag 28 februari 2011

Jag tittar på vetenskapsprogram

och önskar plötsligt att Gud skapade allt.

Det är enkelt att konstatera att vetenskap inte alltid är just det utan istället teorier.
"Vetenskapen säger..." tjenamoss.

Jag som är en vän av ordning och reda blir alldeles förvirrad när de där kosmologerna säger att de egentligen inte vet, och att allt de tror sig veta (lägg märke till TROR) kan vara fel.

Det nya är att Universum kan vara ett av många. Väldigt många. Något stämmer inte med alla ders siffror och beräkningar och detta är en av de teorier som lanseras.
?
Sådan information gör mig förvirrad.
Å andra sidan kan inte min hjärna förstå oändlighet heller.
Oändlighet är helt ärligt så jobbigt att fundera på att jag måste göra något annat för att inte drabbas av en total tankekollaps.

Just nu tror jag på vilodagen.
Det känns som en oerhört betryggande teori.

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, när man kommit till frågan: var tar himlen slut?....då är det nog dags att sluta tänka på en stund.

Åsa Hellberg sa...

Japp:)