tisdag 8 februari 2011

Hittade både dit - och hem

via sonens skola.
Nu har jag fått mig en rejäl genomgång av Swedish House Mafia - rena genier enligt sonen - och vet det mesta om deras produktioner och liveframträdanden både här och där.
Vi har kollat DJ-konserter på Youtube och medan han fortsätter titta på en 40-minuters dokumentär med samma grabbar kliver jag vidare till köket för att göra pannbiffar.

Planen var att den skulle serveras med spagetti, men det paketet råkade jag tappa på golvet i går vilket resulterade i att hela - precis hela - köksgolvet var fullt av plockepinn och det tog mig en halvtimma att få upp eländet.
Inte nog med att de är tunna och svåra att få upp, de har dessutom samma färg som golvet vilket gör att jag nog kommer att hitta spagetti fram till jul.

Det blir potatis eller makaroner.
De där långa tunna är portade här ett tag framöver.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Du kanske ska låta dig inspireras av "den bruna maten" som jag skrev om... ;)

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja kanske det:)

nillas liv på pinnen sa...

Bra att ha lite extra spegetti på golvet om maten tar slut. Fast då måste du ju hitta den dårå.