onsdag 16 februari 2011

Full kalender

Vi kan som exempel ta nästa onsdag:

8-9 telefonklient.
9-10 telefonklient.
12-13 klient kliniken.
13-16 grupp kliniken.
17.30-18.30 telefonklient.

Jag tutar, kör och sover.
Jag hade en klient häromdagen som frågade mig om när jag har roligt och jag kunde faktiskt inte svara på det.
Det var förstås en utmärkt fråga eftersom jag blev helt ställd.

Jag upplever aldrig att mitt liv är trist, tvärtom faktiskt.
Men roligt som i att göra roliga saker?
Nä.
Inte mycket.
Men jag saknar inte det heller.

Jag är fruktansvärt lätt att tillfredsställa.
Ge mig lite lugn och ro så är jag nöjd.

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Det är inte alltid den som GÖR flest kul saker som har roligast. Det är skönt att kunna bara vara :D
Kram

Mia sa...

Ja men ser du till att du får det då? Lugn och ro alltså?
Det är viktigt det. Jag har haft två början till magsår så nu är min regel att hur stressigt det än blir att iaf försöka sluta jobba vid 18 och ha kvällen fri.

Tycker det funkar riktigt bra även om man får gå upp tidigare men ska man jobba fram till pensionen vill man ju hålla både fysiskt och psykiskt tills dess. :)

kram

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; ja, det är ju det:)

Mia; japp, jag är världens bästa lugn och roare!

Kram till er också.

Anneli Stålberg sa...

Allt är så mycket lättare och roligare om man trivs med det man gör :)

nillas liv på pinnen sa...

Det är åldern.
Jag tycker t ex att det är roligt att gå och sova.

Åsa Hellberg sa...

Anneli; ja det är ju det.

Nilla; haha.