lördag 5 februari 2011

Magkänsla

kan man prata mycket om.

För egen del har den alltför många gånger spelat mig spratt eftersom den har befunnit sig långt ifrån det som är mitt sunda förnuft.
Exempel på det är när den har skrikit att jag måste ta hand om en missbrukares problem.
Andra gånger har den fungerat som den ska och sänt ut varningssignaler... utan att jag har lyssnat.
Satt ur system fyller den ingen funktion, däremot är det en utmärkt guide när man har väl har valt att ta hand om sig själv istället för andra.

Då larmar den istället när man är på väg att göra sig själv illa, och är dessutom klok nog att lämna en trist baksmälla om man ändå väljer det som inte är bra för en själv.

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Själv har jag blivit mycket bättre på min magkänsla på senare tid...även om jag lurar mig själv ibland;) Skönt att man lyssnar och känner efter i alla fall;) Filmen nedan bara måste jag se!

Kram och ha en fin lördagkväll Åsa!
Adela

Anneli Stålberg sa...

Jag har också lyssnat många gånger och kommit undan en och annan dålig situation.