torsdag 10 februari 2011

Jag hade möjlighet

att ta mig en sovmorgon idag och om det var kroppen eller knoppen som var nöjd efter för få timmar vet jag inte.
Den något starkare gåupp-rösten vann i alla fall.
Nu har jag gäspat klart och det stora eventet på Rival snurrar i huvudet.
Inte för att det sitter mer än 700 personer i publiken, det är bara inspirerande. Funderingarna handlar mer om hur jag komprimerar min historia till en vettig föreläsning.
Ni som har sett mig live vet att jag kan prata på utan uppehåll i två timmar, och tro mig, det är lättare än de 20 minuter jag har på mig den här gången.

Jag gör som vanligt, vänder det mellan vänster och höger hjärnhalva ett tag så trillar förhoppningsvis något fruktbart ut till sist.

Min dag tillbringas med klienter på hemmaplan medan det tydligen ska komma snö. Vad har ni för er?

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Det blir kaffe och skriva på en personalhandbok dagen lång. Men det är inte fy skam. :-)

Ha en fin dag kära du!

Martina sa...

Jag är på snabbvist i Beirut. Kaffet uppdrucket och dagen förfaller lugn.