söndag 22 november 2009

Äppelpaj med vaniljssås

är precis vad vi längtar efter just nu. (Ja, egentligen längtar vi efter snö, men i brist på det så kör vi pajspåret istället. Logiskt? Nej, naturligtvis inte, men vad i livet är det?)

Jag önskar att jag kunde ha skrutit med att ha bakat pajen själv, men vid det här laget känner ni mig. Konsum bakar och Findus levererar pulvret.
Bingo.

Jag är inte mycket till husmorsämne och skäms inte ett dugg över det.
Däremot är jag rysligt imponerad av er som slänger ihop något ätbart sådär på en höft och dessutom har råvaror till detsamma i kylskåpet (eller var ni nu har allt det där ni behöver).

Nej, jag tar helt enkelt och ägnar mig åt det jag klarar av; mina naglar.
Och om det låter extremt ytligt så håller jag med.
Det är det.
Ytligt och snyggt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst måste man - vi alla - få vara lite "ytliga" ibland. Det gör ju det lättare att vara djup när det verkligen behövs.
Lycka till med naglarna :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack, det blir finemang:)

Robert W sa...

"Vi" längtar? Pluralis Majestatis, på min ära! :)

Åsa Hellberg sa...

Vi som i la familia Hellberg:)

helene sa...

Min arbetsbefattning är Husmor. Så dj.....la tråkigt just nu! Blä! Kan a:ldrig ha röda blanka naglar. Härligt att du har det.
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Helen, jag borde kanske gå i skola hos dig?

Kram Åsa