fredag 27 november 2009

Röda julblommor



Visst heter de julstjärna?
Strunt samma.
Jag har köpt sådana oavsett vad de heter.
Däremot kan jag hyacint, men si det blir det inget av med förrän närmare jul.
Tredje advent kommer de in i värmen och sprider väldoft.

Varje advent brukar vi sätta upp en lååååång granslinga med ljus ovanför det stora fönstret i vardagsrummt, och idag kilade jag in på Åhléns för att köpa en eftersom den vi har haft tidigare är kaputt.
375 kronor kostade den och det tyckte jag var snordyrt, så det blev ingen slinga idag.
Har jag tur hittar jag den på Rusta för halva priset i morgon.

Så; vad kommer att skina i Hellbergshemmet på första advent undrar ni?
Jo det kan jag berätta:
1 st elektrisk adventsljusstake.
1 st stjärna på fot.
1 st fejkad granslinga samt en fullständigt obscen mängd stearinljus.
I blomväg finner vi de röda julblommorna, resterande blomsterprakt kommer som sagt tredje advent.

Nu vet ni hur ni ska göra.
Bra va?

3 kommentarer:

helene sa...

Tack! Kunde inte just den julregeln.Skönt,nu vet jag!
Tack än en gång!

Suzan sa...

Julstjärna är korrekt! =)

Åsa Hellberg sa...

Tack Helene och Suzan!