fredag 20 november 2009

Jag vet att jag tidigare

har erkänt hur förfärligt världsfrånvänd jag kan vara, och det slår mig även idag när jag läser nyheterna på nätet och inser att regeringen, läs Maud Olofsson, minsann verkar ha lurat hela oppositionen (och därmed alla dess väljare) och därför kommer Maud nu att KU-anmälas.

Det har visst något med Vattenfall att göra, men vad exakt kommer jag aldrig att få reda på. Jag tröttnar nämligen redan vid orden opposition och KU, så vad den här affären egentligen handlar om kommer att undgå mig helt och hållet.
När ledarsidor och politiska kommentatorer tar ton gäspar jag oftast, mest för att jag inte begriper spelet tror jag.

Eller så är jag korkad.
Det kan vara så.
Jag kommer dock inte att vara så korkad att jag röstar på Sverigedemokraterna i nästa val.
Precis där går min dumhet över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är som du - jag tappar intresset. Jag tror det mest varit för mycket som hänt bland våra politiker och jag har inte varken kraften eller orken att ta reda på hur jag ska kunna göra något åt det. Och jag vill inte bara vara en som sitter och förfärar mig över dem (andra) och blir uppretad på något jag inte kan göra något åt.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Precis!