fredag 27 november 2009

Denna fredag

är kanske inte mer speciell än någon annan, men det ligger något i luften. Något extra bra.
Ska bli spännande att se vad det kan vara.

Jag fick förresten min allra första julklapp av en väldigt snäll människa igår och den ligger nu i min hylla där den får ligga kvar till den tar plats under granen den fjärde advent.
Här tjyvöppnas ingenting...längre.

När jag var sex smög jag in i mormors garderob och öppnade varje paket som det stod ÅSA på, med efteråt försökte jag fumliga fingrar att få ihop paketet så att det inte syntes att jag hade gjort detta hemska.
Tjyvöppnandet var ingen bra idé.
Att veta vad som fanns i presenterna tog bort hela spänningen vid julklappsutdelningen, och något annat straff än det behövdes inte.
Alla jular efter det har jag tålmodigt väntat.

Hur många pre-öppningar har ni på ert samvete?

6 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag behövde inte ens pilla upp paketen för min mamma hade ställt en hel kasse med oinslagna julklappar i garderoben. Jag kunde såklart inte låta bli att kika. Det blev en tråkig julafton för mig.

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja då vet jag hur du hade det den julen:)

Anonym sa...

Ingen - som jag vet i alla fall.
Kan ha blivit hemsk för mig och därför "bortglömt/-gömt" - men just nu minns jag det inte i alla fall.
Men som sagt det är roligare att öppna dem på julafton om man inte vet vad det är i dem.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sana; ja det är ju det:)

Anonym sa...

Ja du, oändligt och pågår fortfarande.

helene sa...

Nej men man får ju inte öppna innan julafton!!
Det är ju en av julregelslagarnaförordningen!