lördag 21 november 2009

Efter en underbar morgon

bär det strax av - med trevligt sällskap - till Stockholmsmässan för att spana in gymnasiealternativ.
Sedan kläms det bio och mat på Heron City i södra Stockholm, där både bilar och vi får plats utan att knuffas.

Det är tyvärr inte alltid fallet om man åker till stan.
Jag är verkligen inte någon trängselmänniska, uppväxt i Fjällbacka som jag är, utan vill kunna röra armar och ben som jag vill.
På Heron kan man det.
Dessutom är filmerna aldrig slutsålda som de var i stan häromveckan när vi var fem personer som försökte få biljetter tillsammans.
Den kvällen slutade istället med att vi alla åkte hit och tittade på en hyrfilm.

Vad vi ska se idag vet jag inte, det överlåter jag åt andra att bestämma.
Jag kör och betalar, och den lotten känns faktiskt som en vinnare just idag.

Vad gör ni? Är det solsken där ni bor?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solsken och vindar där jag är, Jämtland. Sitter och lyssnar på mediativ musik, samtidigt som jag försöker få någon ordning på vad jag ska göra efter jul. Mitt vik är slut då...

Kia sa...

Sol! Mannen, vovven och jag har jobbat i trädgården tillsammans. Jättemysigt! Och nu belönar vi oss med te och rostad macka.

Åsa Hellberg sa...

Sol i stor del av landet verkar det som.
Själv har jag varit inomhus sedan kl 11.30:)