måndag 23 november 2009

Ett mail från en läsare.

"Vilken fantastisk bok du har skrivit....imponerande, det sätt du beskrivit både din situation och även din uppväxt, vid ett flertal tillfällen kunde jag känna igen mig själv i den uppväxt du haft."

Tack C.

Jag tror att de flesta som har läst min bok känner igen sig på ett eller annat sätt.
Min uppväxt är- i jämförelse med alltför många andras - inte särskilt tragisk eller dramatisk, ändå blev jag så beroende av min omvärld och dess gillande.
Det är möjligt att igenkänningen ligger just i kampen för att få bli omtyckt, att göra nästan precis vad som helst för att få lite uppmärksamhet.

Jag behövde väldigt lite egen bekräftelse till sist; allt mitt fokus låg på att bekräfta andra.
I det möttes den redan medberoende "Lotta" och den redan bekräftelseberoende "Jonas".

A Match Made in Heaven.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det jag tycker är så oerhört bra med dig är det tydliga sätt på vilket du synliggör medberoende!

Åsa Hellberg sa...

Tack wildheartedgirl!

Kram Åsa