torsdag 19 november 2009

Dagens besök på vårdcentralen del 119

Nej, det fanns inget vaccin idag heller, däremot blev jag erbjuden en spruta mot den variant som kallas "säsongsinfluensa", den som vanligtvis erbjuds pensionärer (?) ni vet. Det kändes nästan som om de ville att man skulle ta den lite som plåster på såren för att den andra var slut.

Jag tackade nej.
Däremot fick jag hälsodeklarationen jag var ute efter.

Ny svinrapport från söderförort kommer nästa vecka, och om inte från mig så från ungdomen som från och med i morgon 8.00 är vaccinerad.

Fråga till er som har fått vaccinet; om man blir lite risig efteråt, kommer det i så fall på en gång?
Hela klassen ska direkt från vaccinering till en mässa, och jag funderar på att ladda på med alvedon.
Vad tror ni?

8 kommentarer:

Kia sa...

Sonen blev lite risig fram mot kvällen samma dag han fått sprutan, men framförallt öm i armen.

Åsa Hellberg sa...

Tack Kia, då kanske han klarar mässan. Vad bra, tack!

Kram Åsa

Maj Korner sa...

Jag mådde bra efteråt, förutom lite ömhet på stickstället.

Åsa Hellberg sa...

Maj; då hoppas vi på din reaktion:)

Kram Åsa

Kaxig Qvinna sa...

Lite ont efteråt i armen men inget man inte klarade av. TA inte Alvedon i förebyggande syfte det kan ta bort effekten av vaccinet fick jag tips av från doktorer på jobbet :-)

Åsa Hellberg sa...

Tack KQ :)

Faith sa...

Jag lyckades få en spruta igår utan att stå i kö flera timmar. Vilket förvånade mig:)
Jag har ont i armen men inte några andra sjukdomstecken än i alla fall...

Åsa Hellberg sa...

Faith; vilken tur. Jag antar att du inte bor i min förort.

Kram Åsa