tisdag 10 november 2009

Föreläsningen

börjar ta form, i alla fall inombords.
Den kommer att handla om vikten att ta tillbaka de delar av oss själva som vi har lagt ut på andra att hantera.
I medberoendet är det kanske självklart att det är så vi gör, men innan vi träffar vår dysfunktionella partner finns det många tecken på att det faktiskt är så vi hanterar vårt liv.
För mig stod det inte klart förrän jag träffade "Jonas".

Jag är oändligt tacksam att jag till sist fick möta mitt medberoende och ta hand om det; ta tillbaka det som var mitt ansvar istället för att lägga ut det på entreprenad. Göra mig obereonde av andra samtidigt som jag, tack vare just det, kunde bjuda in andra att dela mitt liv.

Med självkännedomen kommer tilliten till mig själv och livet, och det som gjorde mig så rädd och ensam tidigare är inte hotfullt längre.
Jag tog tillbaka mig själv, och mitt liv ligger i mina händer att hantera.

Vad tror ni om en föreläsning om just det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättebra idé!