fredag 6 november 2009

Idag ska jag träffa min coach

vilket jag som vanligt ser fram emot. Har jag några virriga tankar brukar de alltid ha landat på rätt plats efter ett samtal med henne.

Alltså ska jag till stan, och bilen ska därmed få lite mer luft än vanligt. Bilar ska egentligen inte köras så pyttelite som min, men vad gör man när man bor 300 meter från sin arbetsplats (hehe)?
Jag har fått tips om att ge mig ut på en långtur emellanåt och då gasa på rejält. Några sådana är inte planerade just nu, men i vår ska jag ta mig en sväng till mamma på V-kusten. Vi får väl hoppas att den klarar sig till dess.

Hur mycket kör ni bil, och visste ni att den mår allra bäst av att köras mycket?

5 kommentarer:

Cattis sa...

jag köri bil i mitt yrke så arbetsbilen går många mil..kramkram

Åsa Hellberg sa...

Hej Cattis, det är så kul att följa dig i London! Hoppas att allt är bra och att kursen är bra.

Kram Åsa

Daniel sa...

aha det visste inte

- då måste jag köra mer!

Anonym sa...

Jag har varken bil eller körkort.
Men allt som har smörgning och drivkrafter mår ju bra av att användas då och då för att inte "stelna till" :)
Sanna

Kia sa...

Jag kör väldigt mycket fast många korta sträckor och det är inte lika bra som långa, det fick jag veta när startmotorn lade av vid 7000 mil. Den var helt utsliten, det sa inte ens klick när jag vred om nyckeln. Just den gången stod jag på en parkering utanför en stormarknad och min smala lycka var väl att det var mitt på dagen mitt i veckan så det var gott om plats för bärgningsbilen (modell större) att manövrera sig runt....